Sidor

torsdag 19 april 2012

Dukan update

Många undrar hur det går med min Dukan diet. Det går bra, inte enligt planerna men bra. Jag hade ju för avsikt att köra 5+5 till en början, dvs 5 dagar rent protein följt av 5 dagar protein + grönsaker. Det blev för tufft för kroppen som jag kände skrek efter grönsaker. Så jag gick över till 1+1, dvs varannandags systemet.
Hur har det gått? Inte alls, jag har svårt för rena proteindagar märker jag, så ur dietsynpunkt har jag "fuskat" och ätit grönsaker varje dag. På vågen står det still, vilket är trist men jag har vant mig.
Jag vill ta ett krafttag mot de sista envisa kilona, men det är svårt. Jag äter sunt och bra, så det är kanske träningen som ska läggas om en ytterligare växel?
Jag vet inte, måste fundera. Tills dess är det protein och grönsaker som gäller, för kroppen (både mentalt och fysiskt) pallar inte endast protein just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med, jag gav också Dukan-dieten ett ordentligt försök, men proteindagarna är jobbiga och för mig som förskollärare är det jättesvårt, jag måste äta med barnen på jobb och får inte äta min egen mat då. Protein + grönsaker funkar så mycket bättre då.
Fast just nu fungerar inte ens det, men det beror på andra saker.
Jag får helt enkelt ta ett krafttag igen, så fort jag orkar.
Hang in there, du är jätteduktig!
Kram Lotta (tvillingmamma Lotta)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...