Sidor

fredag 13 augusti 2010

En blöt kväll hos familen Söderblom

Igår kväll stack vi hem till våra goda vänner familjen Söderblom på lite kvällsgrillning. Barnen är ju bästisar, vi såg dem knappt på hela kvällen mer än när vi badade i deras pool och när vi åt. De har ju känt och lekt med varandra sedan min son var 2 och M var 1½år så de kan varandra väl :)

Det blev en blöt kväll kan ni tro, först kastade vi oss i poolen, de har tak över sin pool så vi badade trots regnet, sen bröt världens regn och åskoväder loss så vi fick ta taxi hem den lilla biten istället för att gå som vi hade tänkt från början. O vi blev rejält blöta på den lilla biten till o från bilen haha...så snacka om att det regnade. Barnen tyckte det var kul med alla blixtar som lyste upp himlen var 3e sekund. Helt enormt. Maken gillar ju att fotografera sånt men kom inte för sig att göra det igår, vi var så upptagna av vår konversation att det gick oss förbi helt.

God mat fick vi me, T grillade ryggbiffar och kycklingklubbor - mums! Så gott att jag skippade potatis helt och körde endast med sås (deras hemmagjorda bea) och aijvar relish. Jättegod kombination för övrigt!!! T gjorde en mindre ryggbiff till mig men jag orkade tyvärr inte äta upp den. Tog dock 2 kycklingklubbor som nattamat 3 timmar senare ;) Mums!

Fick smaka ett av de godaste vinerna någonsin, ett Peter Lehmann vin. Kommer inte ihåg vad det hette men jisses va gott det var!

Nu ska jag till finaste systeryster och fixa till mina naglar inför morgondagens Lady GaGa bonanza. Man måste ju matcha sin outfit, eller hur?!

2 kommentarer:

Lena sa...

Ni ser ut att ha haft det jättemysigt. Det åskade och regnade här också har jag hört, men jag sov som en stock... Ha en skön fredag! Kram

Annika sa...

yes yes imorgon imorgon *sjunger glatt*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...